Stop inselatoriei Saralex

Firma de schimb valutar Saralex Group SRL înşeală clienţii

Posted in Din presa by stopsaralex on February 20, 2009

Social : 4.10.2008 sursa: informatia zilei Satu Mare

Firma de schimb valutar Saralex Group SRL înşeală clienţii
Firma de schimb valutar Saralex Group SRL înşeală clienţii
Ne-a vizitat la redacţie o sătmăreancă pentru a face o sesizare în legătură cu casa de schimb valutar de la hotelul Aurora, S.C. Saralex Group SRL.
“Doresc să reclam modul în care lucrătorii acestei case de schimb valutar înşeală oamenii pe faţă, cum profită de neatenţia lor. În cursul zilei de miercuri, 2 octombrie, am mers la această firmă să îmi schimb suma de 1.000 de euro în lei. Era afişat cu litere mari cursul de schimb, 3,72 lei. Când primesc banii şi chitanţa, după ce am semnat, observ că am primit doar 3.120 de lei în loc de 3.720 cât mă aşteptam. Iniţial am crezut că e o greşeală şi am cerut lămuriri de la casieriţă. Aceasta s-a răstit la mine şi mi-a spus să mă uit mai bine pe cursul afişat, că rata de schimb de 3,72 este doar pentru cecuri de călătorie. M-am uitat mai bine şi am observat că, în josul tabelului scria, într-adevăr, cu litere mici, cursul de 3,12.
Am rugat-o frumos să anuleze tranzacţia, pentru că am pierdut astfel 600 de lei. Pe un ton foarte irascibil şi nepoliticos, lucrătoarea mi-a răspuns că nu trebuia să semnez. Asta după ce pe chitanţa primită scrie că «Declar că am fost informat atât verbal, cât şi în scris asupra cursului de schimb şi a comisionului practicat». Nimeni nu m-a informat cu nimic. Nu putea să îmi spună lucrătoarea ce rată de schimb neavantajoasă au? Doar nu este vorba de câţiva lei. Puteam să schimb la bancă la un curs de 3,7 lei. Dar nu, casieriţa s-a grăbit, mi-a luat repede banii, nu cumva să văd ce curs de schimb valutar practică.
Am sunat şi la Bucureşti, la patronul firmei. Acesta, asemeni lucrătoarei de la casă, s-a răstit la mine, mi-a zis că nu e treaba lui şi mi-a trântit telefonul în nas. Dacă nu se poate face nimic împotriva acestor profitori şi şarlatani, doresc măcar să trag un semnal de alarmă, să transmit altor oameni să fie prudenţi”, ne-a declarat cititoarea noastră.

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alexandra said, on July 10, 2009 at 4:58 pm

    BNR, Norma nr. 630 din 4.iul.1991, Monitorul Oficial, Partea I 150 18.iul.1991, Intrare în vigoare la 18.iul.1991, disponibila si online pe: http://www.bnro.ro/apage.aspx?pid=404&actId=85877, la data de 10.07.2009), cap. III, punctul 5, se specifica urmatoarele: “Fiecare casă de schimb valutar poate să-şi stabilească liber cursurile de schimb, atît cele de vînzare cît şi cele de cumpărare, cu condiţia ca nivelul cursului de vînzare să nu depăşească cu mai mult de 10% cursul de cumpărare.”

    SC BESTCHANGE 2006 SRL incalca aceasta prevedere, intrucat la data de 10.07.2009 ei practica un curs de cumparare USD de 2.04 RON si un curs de vanzare USD de 3.06 RON pe unitate monetara. Diferenta, in acest caz, este de 50% (cursul de vanzare practicat de SC BESTCHANGE 2006 SRL este cu 50% mai mare decat cursul de cumparare practicat de aceeasi societate, in aceeasi zi de lucru). ILEGAL, se sanctioneaza cu revocarea autorizatiei casei de schimb valutar.

    • John Elliott said, on September 30, 2009 at 3:59 pm

      I was ripped off for $100 USD in exchange today at the Casa De Schimb Valutar SC Exchange Group SRL Oradea str. Republicii nr. 5 Jud. Bihor Location 3 on September 30. 2009 5:18 pm.
      Girl serving me was very sneaky, she kept dropping my money on the floor about 3-4 times to prevent anyone from seeing her putting my money in her sock, she also had me sign 3 different papers for exchange when I only needed to sign 2 papers, even with the written numbers on the papers she still short changed, and did not give me proper exchange rate. The girl was a pro, obviously takes advantage of tourist everyday.
      From my experience the Romanian people are not to be trusted as a whole, not part. Every Romanian must be considered a thief. Romania is not a place for foreigners.

  2. cristian said, on June 9, 2009 at 5:49 am

    hotii la Brasov ! cunoscuta firma SARALEX GRUP s-a mutat si la brasov,in mag orizont. ATENTIE BRASOVENI la schimburile valutare !

  3. Ana said, on June 2, 2009 at 12:14 pm

    Un sediu BESTCHANGE 2006 este si pe Magheru nr.22 in Bucuresti. Acolo am patit-o eu ieri. Greseala a fost intr-adevar a mea, ca am semnat fara sa ma uit ce semnez. Dar am verificat acum in lege si aceasta firma nu respecta normele privind afisarea valorilor cursurilor de schimb. Cursurile pt cecurile de calatorie, respectiv pt bancnote trebuie afisate separat, pe panouri diferite (Art.3, pct.3 Ordin ANPC nr.205/2007). Am facut reclamatie la ei ca nu mi s-a comunicat si verbal cursul, dar sigur nu se va rezolva in favoarea mea, ca doar tot ei sunt cei care se uita pe caseta video…”se uita”… Ma duc sigur la OPC si ma gandesc chiar sa ii dau in judecata. Am pierdut 300 RON si nu visez sa ii mai recuperez, sa-mi fie asta invatatura de minte pt credulitate, dar sper macar sa contribui la numarul de reclamatii si procese pe care sigur le au deja. Poate daca se aduna foarte multe ii vor vizita niste inspectori de la OPC, macar sa-i amendeze. Daca ar merge toti pagubitii macar la OPC, n-ar fi zeci de reclamatii, sigur ar fi sute

  4. luiza said, on May 15, 2009 at 9:54 pm

    fiecare avem povestea lui,problema este ca numarul nostru este de ordinul zecilor,si ma refer la cei care incercam sa facem ceva in privinta asta.eu sunt convinsa ca numarul nostru este mult mai mare.ceea ce vreau eu este sa iau legatura cu toti acesti oameni inselati,pentru ca sunt convinsa ca impreuna putem realiza ceva.va rog contactati-ma,nu trebuie sa renuntam sa luptam pentru dreptatea noastra.0748408503?alida_luiza@yahoo.com

  5. mariana said, on April 23, 2009 at 9:34 am

    Am schimbat si eu niste bani in 22.04.2009 pe str. Republicii nr 6 la casa SC Exchange Group SRL Oradea si am fost inselata cu 319 RON datorita afisajului de la intrare unde nu se distingea cifra “1” de pe panou. scria COMISIONIO%COMISIONIO% la intrare zicea ca este 0 % comision iar pe chitanta aparea 10% odata semnata chitanta nu am mai primit banii inapoi ba mai mult banii schimbati nu mis-au dat in mana si profitand de faptul ca era si ora inchiderii mi i-a aruncat pe strada de unde au fost luati mai departe de un complice adus la fata locului.Asta da treaba.Ce sa mai fi facut cand nici nu m-au lasat sa ies din incapere retinandu-ma cu forta si agresindu-ma fizic.Erau 750 euro

  6. mariana said, on April 23, 2009 at 9:25 am

    Am schimbat si eu niste bani in 22.04.2009 pe str. Republicii nr 6 la casa SC Exchange Group SRL Oradea si am fost inselata de afisajul de la intrare unde nu se distingea cifra “1” de pe panou scria COMISIONIO%COMISIONIO%la intrare zicea ca este 0 % comision iar pe chitanta aparea 10% odata semnata chitanta nu am mai primit banii inapoi.Cei scimbati din lei in euro profitand ca era ora inchiderii mi i-a aruncat pe usa afara fara sa ma lase sa ies din cladire.

  7. mariana said, on April 23, 2009 at 9:23 am

    Am schimbat si eu niste bani in 22.04.2009 pe str. Republicii nr 6 la casa SC Exchange Group SRL Oradea si am fost inselata de afisajul de la intrare unde nu se distingea cifra “1” de pe panou scria COMISIONIO%COMISIONIO%la intrare zicea ca este 0 % comision iar pe chitanta aparea 10% odata semnata chitanta nu am mai primit banii inapoi ba mai mult banii schimbati nu mis-au dat in mana si profitand de faptul ca era si ora inchiderii mi i-a aruncat pe strada de unde au fost luati mai departe de un complice adus la fata locului.Asta da treaba.ce sa mai fi facut cand nici nu m-au lasat sa ies din incapere.Erau 750 euro

  8. adi said, on April 6, 2009 at 5:31 am

    Asa am patit si eu in Timisoara la o casa de schimb valutar numita,,SC. COMTOURS SRL
    strada I. Vacarescu nr 30,, ma-au furat pe fata afisandumi un curs valutar ffff avantajoss
    si ca si in cazurile de mai sus casierita nu mia adus la cunostinta ,, asa si cum scrie in contractul de rahat pe care mi lau dat ca erau obligati sa imi spuna verball asupra tarifelor practicate ceaa ce nu sa intamplat , tocmai pentru pt a te insela , a-ti furaaa banii din mana legall, acesti hotii profitanddd de legiile in vigoare care i protejeza la fel ca si politia care nu face nimika….
    Acelasi om de ordinee care elimina eventualii reclamantii ,, ca sa nu putem zice nimika pe baniii nostri munciti cinstit pt ca ei niste magarii imputiti,talharii si hotiii sa profite de NOI .ASA SA LE AJUTE DUMNEZEU LA TOTI ACESTI HOTII CUM NE-AU FURAT PE NOI!!!

  9. adi said, on April 6, 2009 at 5:29 am

    Asa am patit si eu in Timisoara la o casa de schimb valutar numita,,SC. COMTOURS SRL
    strada I. Vacarescu nr 30,, ma-au furat pe fata afisandumi un curs valutar ffff avantajoss
    si ca si in cazurile de mai sus casierita nu mia adus la cunostinta ,, asa si cum scrie in contractul de rahat pe care mi lau dat ca erau obligati sa imi spuna verball asupra tarifelor practicate ceaa ce nu sa intamplat , tocmai pentru pt a te insela , a-ti furaaa banii din mana legall, acesti hotii profitanddd de legiile in vigoare care i protejeza la fel ca si politia care nu face nimika….
    Acelasi om de ordinee care elimina eventualii reclamantii ,, ca sa nu putem zice nimika pe baniii nostri munciti cinstit pt ca ei niste magarii imputiti,talharii si hotiii sa profite de ASA SA LE AJUTE DUMNEZEU LA TOTI ACESTI HOTII CUM NE-AU FURAT PE NOI!!!

  10. Valentin said, on March 28, 2009 at 10:43 am

    in data de 27 .03.2009 in orasul Brasov pe strada Republicii nr 28 am fost inselat la o casa de schimb valuta cu 340 de roni …M-a dus in eroare afisajul cu 4,2 la cursul valuta si cand am schimbat am aflat ca era de fapt 3,2 nu este posibil sa existe astfel de firme de schimb valutar trebuie inchise sa ne luptam pentru asta ,,sa nu stam si sa inghitem sa isi bata joc de noi oamenii de rand ca dupa ce ca suntem saraci ne mai fura si astia si am fost si amenintat de catre bodyguarzi sa imi tin gura nu este posibil asa ceva …hotiiiiiiiiiiiiiiii

  11. Ciprian I said, on March 6, 2009 at 7:25 pm

    Exact in aceeasi poveste ca mai sus m-am trezit si eu azi 06-03-2009 la casa de schimb de pe B-dul Eroilor nr.42 numita S.C. BESTCHANGE S.R.L a carui patron este tot un bucurestean si in loc de un curs de 4.28lei/1euro, am primit 3,55lei/euro, semnand acea hartie am semnat oficial excrocheria cu care m-am legat singur de maini din punct de vedere legal, nu mai putand face absolut nimic .Asa ca am fost luat de brat si aruncat afara de angajatul ,om de ordine , care face curatenie cu fraierii care au reusit sa cada in capcana lor din plin centru Clujului, moment in care mi s-a spus ca daca continui sa mai contest tranzactia cheama politia pt. neparasirea unei proprietati private.
    Frustrarea este pana la cer si inapoi cand vezi cata nedreptate este posibila si legea ii protejeaza pe aceste capuse ale societatii care “sug sangele” zi de zi ale oamenilor cinstiti.


Leave a Reply

