Stop inselatoriei Saralex

Saralex in Cluj

Posted in Din presa by stopsaralex on February 20, 2009

Sursa:infoportal

Saralex arde la buzunar

Buna ziua, Ardeal – Luni, 12 Martie 2007

* Firma Saralex da tepe clujenilor *

Un clujean a declarat ca a fost inselat cu aproape 8500 RON *

Firma apartine fiului deputatului de Sibiu din partea PSD, Radu Podgoreanu

Romanii plecati peste hotare la munca trimit, annual, sume mari in valuta. In aceste conditii, o casa de schimb valutar pare o afacere extrem de profitabila. Aceasta devine si mai banoasa atunci cand profitul este obtinut nu numai din comisionul de la vinzarea-cumparare ci si din tepele date clientilor. Tepe care de obicei se ridica la sume mari.

Mai mult, daca respective firma practica acest mod de a face afaceri in toata tara, afacerea devine mult mai profitabila. Mai multi cetateni au facut plangeri, nemultumiti de modalitatea de operare a unor case de schimb valutar.

SC Saralex SRL este acuzata de catre un clujean ca a fost inselat cu peste 8500 lei noi. Un clujean acuza Un clujean acuza firma Saralex ca l-a inselat cu peste 8500 RON. Acesta sustine ca intr-o zi a mers sa schimbe 17.000 euro la o casa de schimb apartinand firmei Saralax, dar functionarii i-au dat cu 8500 RON mai putin decat ar fi trebuit. “Am mers sa schimb 17.000 euro la o casa de schimb apartinand firmei Saralex. Cursul de schimb afisat la intrarea era de 3,52 lei pentru un euro. Fiind vorba de o suma mare, am negociat cu ei sa primesc o suma mai mare de bani. Ei mi-au oferit 3,54 RON pentru fiecare euro. Am fost de accord, le-am dat banii si am asteptat sa-mi dea leii. Totusi, problemele au aparut atunci cand a venit vorba sa-mi returneze toti banii care mi se cuveneau. In loc sa primesc suma intreaga, ei mi-au dat cu 8000 RON in minus. Le-am cerut si restul de bani, dar nu au dorit sa mi-i dea. Mi-au dat un bon pe care era inscris cursul de 3,01 RON nu 3,54 cum ar fi trebuit sa fie in mod normal. Nu am dorit sa-mi iau banii pe care mi i-au dat tinand cont ca era in minus cu 8000 lei. Totusi, a doua zi am mers la firma si mi-am luat banii, nu am vrut sa-mi pierd toti banii. Apoi am facut plangere la OPC si la Politie, dar mare lucru nu au avut ce face. Asa ca m-am vazut cu banii luati si nu mai pot face nimic. Totusi, ma voi duce pe toate caile legale pentru a-mi putea recupera banii si pentru ca acesti infractori sa intre dupa gratii”, a inceiat clujeanul inselat. Recidiva la Saralex Din pacate, cazul clujeanului inselat de catre firma Saralex nu este singular.

Tot in Cluj, la aceeasi casa de schimb valutar, au mai fost inselati si alti clujeni prin metoda cecului de calatorie. Astfel, un alt clujean a mers la respectiva casa de schimb pentru a schimba o suma importanta de valuta. Cursul era, la prima vedere, mai mare dacat la alte case de schimb din oras. Totusi, cursul inscris pe placuta de la intrarea era pentru cecuri de calatorie, nicidecum pentru euro. Pentru euro era inscris un curs cu mult mai mic decat cel oficial publicat de BNR. Clujeanul nu a vazut, a schimbat banii si a fost “tepuit”. Totusi nu numai clujenii au avut de patimit de pe urma firmei Saralex. Ramificatiile afacerii se intind in toata tara. Cluj-Napoca, Satu Mare, Bucuresti, Craiova sau Constanta sunt doar cateva orase in care firma lui Podgoreanu are sedii. Clujul este doar varful iceberg-ului in astfel de afacerile ale fiului euro-observatorului PSD. Noile reglementari intrate in vigoare anul trecut cu privire la casele de schimb valutar i-au cam stricat planurile lui Podgoreanu. Astfel, inainte de intrarea in vigoare a noilor prevederi, firmele lui Podgoreanu erau cunoascute pentru afacerile pe care le realizau. Astfel, practica principala la firmele lui Podgoreanu era perceperea de comision la tranzactiile cu valuta. Astfel pe tablita de la intrarea in casa de schimb era trecut cu caractere aproape insesizabile faptul ca la respective casa de schimb se percepe commission la vinzare sau cumparare de valuta. Caracterele cu care era scris respectivul text erau atat de mici incat erau aproape insesizabile. In aceste conditii multi clienti de-ai casei de schimb valutar patronate de Podgoreanu au cazut in plasa intinsa cu dibacie de fiul deputatului PSD.

Saralex in faliment

Alexandru Podgoreanu a avut in administrare doua firme, acestea avand exact acelasi obiect de activitate si anume activitati auxiliare intermedierilor financiare, respectiv case de schimb valutar.

Dupa intrarea in vigoare a noilor reglementari cu privire la casele de schimb valutar, Oficiul de Protectie a Consumatorilor din mai multe judete au inchis mai multe case de schimb, marci inregistrate ale SC Allcom 2003 SRL, prima firma patronata de Podgoreanu. Cauza: comisionul de 10% pe care acestea le percepeau la tranzactiile cu valuta. Totusi, Podgoreanu nu s-a lasat de afaceri, deschizind o noua firma, SC Saralex Grup SRL.

Conform paginii electornice a Ministerului Finantelor publice numai una din fimele acestuia a produs profit in anul 2005.

Firma SC Allrom 2003 SRL, cu sediul in Bucuresti a avut anul trecut o cifra de afaceri de 4817462 RON, venituri de 4931416 RON, cheltuieli de 4931416, acumuland un profit de 268080 RON. In contrapondere, cealata firma, SC Saralex Grup SRL a avut un an dezastruos.

Astfel in bilantul pe anul 2005 prezentat pe pagina electornica a Ministerului Finantelor Publice se arata faptul ca firma patronata de Podgoreanu nu a avut cifra de afaceri in anul 2005, a obtinut venituri de 7000 lei, a cheltuit 23368 RON avand profit zero. AUGUSTIN STANCIU

Leave a Reply

