Stop inselatoriei Saralex

Saralex SRL te rupe la euro –Craiova

Posted in Din presa by stopsaralex on February 20, 2009
sursa:editie.ro
Casa de schimb valutar din centrul Craiovei îşi face propria lege şi îţi dă gaură în portofel
Poze Saralex SRL te rupe la euro

Încercând să schimbe 200 de euro, pe care îi primise de la un cumnat din Spania, pentru că îşi cumpărase o maşină şi mai avea de dat bani fostului proprietar al autovehiculului, Ene Ion, din comuna Argetoaia, a primit de la casa de schimb valutar Saralex Grup SRL cu un milion de lei vechi mai puţin decât îşi făcuse el calculul, conform cursului monedei euro, afişat la intrarea în casa de schimb şi confirmat de angajata care i-a înmânat banii.

 

Ene Ion, un bărbat în vârstă de 48 de ani, din comuna Argetoaia, a văzut la intrarea într-una dintre casele de schimb valutar de pe strada Unirii, din Craiova, vizavi de Filarmonica Oltenia, un tabel mare, pe care era trecut cursul de schimb al monedei euro. Când şi-a dat seama că poate primi 3,340 de lei pe un euro, adică 6.680 de lei pentru cei 200 de euro pe care îi primise de la un cumnat din Spania, pentru a-şi achita maşina cea nouă, olteanul a intrat în casa de schimb şi, după ce a întrebat-o pe fata de la ghişeu dacă preţul monedei euro, pe care l-a citit pe plăcuţa de la intrare, este real, iar aceasta i-a confirmat, omul a scos valuta din buzunar şi a aşteptat să primească banii româneşti în schimb. 

Mai puţin cu un milion de lei vechi 

Când a realizat că suma primită în schimbul celor 200 de euro nu este aceea pe care o calculase el, conform afişajului, şi că primise cu un milion de lei vechi mai puţin, bărbatul din Argetoaia a cerut explicaţii angajatei care îi schimbase valuta. “După ce am semnat, şi, nu m-am uitat la ce am semnat, am numărat banii. La început m-am gândit că nu i-a numărat bine când mi i-a dat. Mi-a spus că totul este legal, că nu m-a înşelat cu nimic prin ce a făcut şi că nu am citit eu bine afară pe tabel”, a povestit Ene Ion. 

Uite cursul! Nu suntem în neregulă! 

În încercarea de a discuta cu angajaţii casei de schimb Saralex Grup SRL, de pe strada Unirii, am descoperit şi noi tabelele cu scris mare aflate la intrare. Cele două coloane te pot induce în eroare. Pe panourile publicitare este trecut, cu litere de-o şchioapă, cursul de schimb pentru cecurile de călătorie, dar menţiunea că acesta este valabil doar pentru cecuri este greu de descifrat pentru persoanele care nu sunt suficient de atente. Unul dintre angajaţi i-a ameninţat pe reporterii ESO cu bătaia şi distrugerea aparatelor de fotografiat şi s-a scuzat că tranzacţia a fost efectuată conform legii şi că nu au de înapoiat niciun ban cetăţeanului din Argetoaia. “Ce cauţi să-mi faci mie poze aici? Ştii că nu ai voie?Îţi sparg aparatul ăla de nu te vezi! Ce vreţi, că nu am făcut nimic în neregulă!” – a spus Toni Bărbuţu, angajat al casei de schimb.

 

Ce cauţi să-mi faci mie poze aici? Ştii că nu ai voie?Îţi sparg aparatul ăla de nu te vezi! Ce vreţi, că nu am făcut nimic în neregulă! Toni Bărbuţu, angajat al casei de schimb.



 

 

Ţepele continuă

 

Deşi mediatizate în repetate rânduri, ţepele date la casa de schimb de pe strada Unirii au continuat. Iniţial, s-a folosit metoda comisionului, potrivit căreia aceia care voiau să schimbe bani erau înşelaţi prin perceperea unui comision de 10 la sută, scris aproape ilizibil pe panourile unde erau afişate cursurile zilnice. Anul trecut, după zeci de reclamaţii primite din partea clienţilor, Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Dolj a închis casele de schimb valutar din Craiova ale firmei Allrom 2003. Lacătele n-au stat însă prea mult timp pe uşi, casele de schimb fiind redeschise sub numele firmei SC Saralex Grup SRL.

Tagged with: , , , , , , , , ,

leave a comment

Leave a Reply

